Geoblog.pl    tealover    Podróże    Arabia w różnych odsłonach    Jest Ocean Indyjski!
2020

Jest Ocean Indyjski!

Oman
Oman, Ras al Had

Styczniowe popołudnie to nie jest pora na podglądanie żółwi na lądzie. Ale przed uwierzeniem w to założenie, postanowiliśmy je sami zweryfikować i… żadnych żółwi rzeczywiście nie było :D Nie przyjechaliśmy tu jednak dla żółwi, a dla Oceanu Indyjskiego - pierwszy raz mieliśmy okazję się z nim spotkać! Zaskoczyła nas nagła zmiana pogody - od Sur dzieliło nas kilkadziesiąt kilometrów, a aura była zupełnie inna - chmury, wiatr, lekki chłód.

Czas nad oceanem spędziliśmy na złapaniu oddechu i przyjrzeniu się rybackim altankom. Widok rozwalających się chat zbitych z blach i złomu obok których stały zaparkowane auta warte 100 tys. zł był doprawdy osobliwy. Do teraz nie wiemy, skąd to dziwne połączenie. Nasz wzrok też przyciągają walające się wszędzie śmieci - plaża jest w bardzo smutnym stanie i ciężko stwierdzić, czy to dzieło rybaków, czy nierozważnych turystów :(

Internet sugerował, że można tu rozbić namiot, ale znaki wzdłuż całej plaży jasno mówiły o zakazie biwakowania. Teren przed plażą nie wyglądał bezpiecznie, a w miejscowości zostały już tylko hotele daleko poza naszym budżetem. Nie myśląc długo, zadecydowaliśmy, że jedziemy w kierunku Wahiba Sands i w zależności od tego, gdzie złapie nas zmrok, tam zanocujemy.

INFORMACJE PRAKTYCZNE

Droga od Ras al Hadd do Sur to nieustanne pasmo nieoznakowanych leżących policjantów, więc jazda była bardzo męcząca.

Internet mówi, że nawet poza sezonem lęgowym można w Ras al Had nad ranem jakiegoś żółwia spotkać.